جورج کلونی

با جورج آشنا شوید.

  • جذاب‌ترین (سکسی‌ترین) مرد جهان در سال 2006 به انتخاب مجله People
  • نامزد و برنده ده‌ها جایزه و نشان افتخار

جوایز جورج

این بخشی کوچکی از فهرست افتخارات جورج است. از گلدون گلوب گرفته تا بفتا و … و خالص ثروت او در حدود 500 میلیون دلار است. حالا به مصاحبه او با ساندی تایمز درباره تصادفی که در سال 2018 داشته دقت کنید:

“منتظر بودم که دکمه‌ام را خاموش کنند”.

او افزود در حالیکه بعد از تصادف روی زمین افتاده بود و از درد فریاد می‌کشید، عده‌ای دورش جمع شده بودند و با گوشی موبایل از او فیلم می‌گرفتند.

او گفت: “وقتی چهره‌ مشهوری هستی که نقش بر زمین شده‌ و تصور می‌کند که آخرین لحظات زندگی‌اش را سپری می‌کند، با دیدن مردمی که با گوشی‌های موبایل‌شان از تو فیلم‌ می‌گیرند متوجه می‌شوی که تو فقط وسیله تفریح آنها در صفحه فیس‌بوک‌شان هستی. من فرد مثبت‌اندیشی هستم. اما این اتفاق به من نشان داد که ظاهرا برای مردم تنها ارزش تفریح و سرگرمی دارم”.

این یعنی

حتی وقتی تو را می‌شناسند.

حتی وقتی می‌توانند بعدها درباره کمک کردن به تو حماسه سرایی کنند و باعث سرگرمی دوستانشان در مهمانی‌ها شوند.

حتی اگر جذاب و ثروتمند باشی

حتی اگر جورج کلونی مشهور باشی

هیچ اهمیتی به تو نمی‌دهند.

در مسیر

بنابراین

وقتی که قرار است معیاری برای تصمیم‌گیری‌ها دست و پا کنی، نظر مردم و پرستیژ و … را کنار بگذار. دستاوردهای تو برای کسی مهم نیست جز خودت. مطمئن شو اهداف مالی تو همراستا با ارزش‌های درونی تو باشد. نوشتن فهرستی از ارزش‌ها می‌تواند کمکت کند. نظر مردم هم مثل هزینه‌های از دست رفته، در تصمیمات اقتصادی تو نباید نقشی بازی کند. تابع مطلوبیتت را خودت تشکیل بده وگرنه دیگران برایت یک تابع عجیب خواهند ساخت.

در فروشگاه

بنابراین

وقتی زمان خرج کردن می‌رسد، بر اساس صلاحدید خودت و نزدیکانت عمل کن و نه نگاه و نظر مردم به آنچه داری، آنچه می‌پوشی، می‌خوری و می‌رانی. وام می‌گیری و آینده‌ات را می‌فروشی که در چشم دیگران بهتر به نظر بیایی؟ واقعا تصور می‌کنی حتی اگر موفق شوی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهی، احساس سربلندی خواهی کرد؟ قرار است با ریخت و پاش از جورج کلونی معروف‌تر، محبوب‌تر و در ظاهر ثروتمندتر شوی؟ حتی اگر به آنجا هم برسی، باز برایشان مهم نیستی.

در محل کار

بنابراین

به خودت خیانت نکن. حتی اگر شغل فعلی‌ات درآمد بالایی دارد اما از کاری که می‌کنی راضی نیستی، یا بدتر از آن، سود تو از ضرر دیگران بدست می‌آید، یادت باشد شغل و درآمد و سر و وضع زندگی تو برای هیچکس مهم نیست. تغییرش بده. دیگران به تو نگاه می‌کنند تا عیبی بیابند و احساس خشنودی کنند که خودشان از تو بهتر و بالاترند. اگر از کاری که انجام می‌دهی لذت نمی‌بری، احتما در مسیر ثروت نیستی. اگر به ثروت هم برسی، از رسیدن به آن لذت نخواهی برد. ما از تجربیات‌مان لذت می‌بریم و نه داشته‌هایمان.

نتیجه گیری

سوار BMW i8 که باشی، نگاه مردم به تو نیست، به آن تکه آهنی است که می‌رانی. بله، سوار بر BMW به مشکلات فکر کردن بسیار بهتر از کلنجار رفتن با مشکلات زمانی است که لای درب مترو گیر کرده‌ای و سعی می‌کنی جایی برای خودت باز کنی. اما هر روز از خودت سوال کن، نکند برای رسیدن به سه سیلندر و چهار چرخ که چشم مردم را خیره می‌کند، چیزهای مهمتری را از یاد ببری. چون در آن انتهای مسیر، جایی که ثروت و شهرت و زیبایی و … همه چیز جمع می‌شود، وقتی که کف آسفالت دراز کشیده‌ای، سرت شکافته است و نیازمند کمک هستی، جز برای خودت و چند نفر محدود، برای هیچکس مهم نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *